Reguli covid-19 beneficiari si familie – TheCareHub
Revizuită: 2 noiembrie 2020
Obiective de preventie COVID-19 si plan de actiune in cazul infectarii
Această procedură se adresează beneficiarilor și familiilor lor, partenerilor The Care Hub și echipei The Care Hub, având drept scop:
- Prevenirea și protejarea beneficiarilor și a familiilor lor precum și a partenerilor și familiilor lor de riscul transmiterii COVID-19
- Stabilirea unui plan de acțiune pentru beneficiari și familie, parteneri și echipa The Care Hub în cazul suspiciunii sau confirmării infectării cu COVID-19
Masuri de preventie in infectarea cu noul coronavirus COVID-19
Beneficiarii (sau familia) vor oferi echipei The Care Hub datele de contact (nume, prenume, număr de telefon) ale persoanelor ce pot fi sunate în cazuri de urgență (o rudă sau un prieten care se află în același oraș cu beneficiarul și care poate asista la nevoie) precum și contactul medicului de familie al beneficiarului.
Beneficiarii (sau familia) vor monitoriza constant starea de sănătate a beneficiarilor și a celor care locuiesc în aceeași casă cu aceștia și vor informa echipa The Care Hub dacă prezintă vreun simptom asociat COVID-19 [1].
Simptome COVID-19
- Orice persoană cu infecție respiratorie acută (debut brusc cu cel puțin unul din următoarele simptome: tuse, febră, dificultate în respirație (scurtarea respirației) SAU
- Orice persoana cu pneumonie, bronhopneumonie +/- pleurezie SAU
- Orice persoana cu infecție respiratorie acută severă (SARI) (febră sau istoric de febră ŞI tuse ŞI dificultate în respirație (scurtarea respirației) ŞI care necesită spitalizare peste noapte)
Beneficiarii (sau familia) vor informa, de asemenea, dacă beneficiarul sau vreuna dintre persoanele care locuiesc cu aceștia vor informa echipa The Care Hub dacă există afecțiuni pentru care nu este recomandă purtarea măștii de protecție. De asemenea, vor informa echipa The Care Hub daca beneficiarii au afecțiuni diagnosticate anterior care pot cauza unul sau mai multe dintre simptomele specifice COVID-19
Beneficiarii (sau familia) vor contribui la respectarea măsurilor de prevenție în timpul vizitelor, astfel:
1. Vor pune la dispoziție partenerilor produse esențiale pentru prevenție: apă și săpun, dezinfectant, mască, mănuși [2];
2. Vor purta corect mască de protecție (acoperind nasul și gura) pe toată durata vizitei – atât beneficiarii și persoanele care locuiesc împreună cu aceștia (cu excepția cazurile excluse din motive medicale
Sfaturi pentru folosirea corectă a mastilor de protectie COVID-19
- Puneți și îndepărtați masca folosind doar elasticele din dreptul urechii, fără a atinge masca;
- Spălați-vă sau dezinfectați-vă mâinile în caz că ați atins din greșeală masca;
- Înlocuiți masca dacă aceasta s-a umezit SAU după 3 ore de purtare;
- Depozitați echipamentul de protecție uzat în saci menajeri sau pungi, legați etanș și păstrat separat de restul gunoiului menajer timp de min 72h înainte de îndepărtarea lor;
- Dacă vă schimbați masca textilă, puneți masca veche într-o punga de plastic pentru a fi transportată în siguranță, fără a contamina lucrurile cu care ar putea intra în contact.
3. Se vor spăla și/sau dezinfecta corect pe mâini cu săpun și apă timp de cel puțin 20 de secunde SAU folosind un dezinfectant pe bază de alcool (cel puțin 60%):
- Înainte de punerea măștii și după îndepărtarea acestora
- Înainte și după fiecare contact cu partenerul
- Înainte de a manevra orice tip de alimente
Cum ne spălăm corect pe mâini:
- Pasul 1: Udați mâinile sub apa curgătoare a robinetului
- Pasul 2: Aplicați săpunul
- Pasul 3: Masați toată suprafața mâinilor – între degete și sub unghii – timp de cel puțin 20 de secunde.
- Pasul 4: Clătiți bine sub apa curgătoare a robinetului
- Pasul 5: Uscați mâinile cu un prosop curat sau de unică folosință
Iată, în următorul videoclip, cum să vă spălați corect mâinile, pentru a vă proteja cât mai bine de noul coronavirus: www.youtube.com/watch?v=wkMsTcuqXLY
4. Vor evita atingerea ochilor, nasului sau a gurii cu mâinile neigienizate.
5. Vor păstra o distanță de cel puțin 2 metri față de partener pe cât posibil (excepție fiind cazurile în care beneficiarul are nevoie de ajutor cu igiena personală sau trebuie să fie sprijinit pentru a se deplasa).
6. Când este posibil, persoanele aflate în aceeași locuință în timpul vizitei și care nu ajută partenerul în furnizarea serviciilor ar trebui să se mute în zone mai îndepărtate față de partenerul The Care Hub pentru a asigura distanțarea socială, mai ales dacă încăperile sunt mici
7. Vor strănuta sau tuși folosind un șervețel, aruncându-l apoi la gunoi și dezinfectându-și mâinile (sau strănutând sau tușind în cot, dacă nu au șervețele).
8. Dacă este cazul, lenjeria sau hainele utilizate nu trebuie scuturată înainte de spălare pentru a evita riscul de dispersare a virușilor în aer.
9. Pe cât posibil, asigurând o aerisire bună a încăperilor atât în timpul vizitelor, cât și în afara acestora. Este recomandată aerisirea camerelor beneficiarilor de două ori pe zi (nu mai puțin de 30 de minute). La deschiderea ferestrei pentru aerisire, trebuie să se evite răcelile cauzate de existența unei diferențe mare de temperatură între interior și exterior.
10. Evitând petrecerea unui timp îndelungat în spații aglomerate, chiar dacă beneficiarul (sau familia) poartă echipament de protecție.
Conform recomandărilor Ministerului Sănătății, în contextul epidemiei de coronavirus în care spitalele pot deveni suprasolicitate, vaccinarea antigripală poate fi utilă pentru că reduce numărul cazurilor complicate de gripă care ar necesita spitalizare, iar pacienții cu COVID-19 pot fi detectați mai eficient. Astfel, unde este posibil și cu recomandarea medicului de familie, beneficiarii pot să facă vaccinul antigripal, pentru a reduce orice risc asociat în perioada aceasta.
Dacă beneficiarul se confruntă cu anxietate datorită pandemiei, vă rugăm anunțați-ne și vom încerca să îl punem în legătură cu persoane specializate care pot ajuta să depășească aceste momente dificile.
⚠ Partenerii The Care Hub au dreptul de a refuza să efectueze o vizită dacă:
- Starea de sănătate a beneficiarului sau a uneia dintre persoanele care locuiește cu acesta prezintă simptome suspecte, iar acest lucru nu a fost transmis partenerului în mod direct înainte cu cel puțin 3 ore de începerea vizitei sau
- Dacă beneficiarul sau persoanele care locuiesc cu acesta refuză să poarte mască fără motive întemeiate și/sau se apropie la o distanță mai mică de 1.5 metri (exceptând furnizarea serviciilor).
- În această situație partenerul va anunța echipa The Care Hub, vizita respectivă nu va fi taxată către client, iar partenerul nu va fi plătit. Vizitele vor fi reluate doar după confirmarea beneficiarului (sau familiei) că regulile de distanțare și protecție vor fi respectate
⚠Vă rugăm anunțați echipa The Care Hub dacă partenerul nu respectă măsurile de prevenție ⚠
⚠ 031 630 05 06 sau 0720 036 993 ⚠
Măsuri de prevenție COVID-19 pentru partenerii TheCareHub
Partenerii The Care Hub au următoarele obligații:
1. Să își monitorizeze zilnic starea de sănătate (mai ales înainte de efectuarea unei vizite) și să informeze echipa The Care Hub dacă prezintă vreun simptom asociat COVID-19.
2. Să folosească corect echipamentul de protecție pe întreaga durată a vizitei
Echipament de protecție necesar vizite
- Mască – aceasta este obligatorie pentru toate vizitele ce presupun apropierea la mai puțin de 2 metri de beneficiar.
- Mănuși – acestea sunt obligatorii pentru vizitele de igienă personală și cele care implică prepararea mesei sau ajutor la alimentare.
- Halat sau ceva similar (un tricou mai lung etc.) pentru a proteja beneficiarul de orice particule ce pot rămâne pe hainele dvs., mai ales in cazul folosirii mijloacelor de transport in comun. Acesta este obligatoriu pentru vizitele de igiena personală. Vă rugăm folosiți un singur halat pentru fiecare vizită și spălați-l(e) după folosire.
- Șosete de schimb (sau papuci de interior) sau pentru a nu folosi încălțăminte de exterior în timpul vizitei, pentru orice tip de vizită.
Cum folosim corect echipamentul de protectie COVID-19
- Masca de protecție vă acoperă atât gura cât și nasul
- Puneți și îndepărtați masca folosind doar elasticele din dreptul urechii, fără a atinge masca;
- Spălați-vă sau dezinfectați-vă mâinile în caz că ați atins din greșeală masca;
- Înlocuiți masca dacă aceasta s-a umezit SAU după 3 ore de purtare;
- Depozitați echipamentul de protecție uzat în saci menajeri sau pungi, legați etanș și păstrat separat de restul gunoiului menajer timp de min 72h înainte de îndepărtarea lor;
- Dacă vă schimbați masca textilă, puneți masca veche într-o punga de plastic pentru a fi transportată în siguranță, fără a contamina lucrurile cu care ar putea intra în contact.
3. Să se spele și/sau să se dezinfecteze corect pe mâini cu săpun și apă timp de cel puțin 20 de secunde sau folosind un dezinfectant pe bază de alcool (cel puțin 60%): https://www.youtube.com/watch?v=IisgnbMfKvI
- Imediat după intrarea în apartamentul beneficiarului și imediat după ieșire
- Înainte de punerea măștii (și a mănușilor) și după îndepărtarea acestora
- Înainte și după fiecare contact cu beneficiarul
- Înainte de a manevra orice tip de alimente
4. Să evite atingerea ochilor, nasului sau a gurii cu mâinile neigienizate.
5. Să păstreze o distanță de cel puțin 2 metri față de beneficiar pe cât posibil (excepție fiind cazurile în care beneficiarul are nevoie de ajutor cu igiena personală sau trebuie să fie sprijinit pentru a se deplasa).
6. Să evite să atingă suprafețe sau obiecte din casa beneficiarului, pe cât posibil.
7. Să strănute sau să tușească folosind un șervețel, aruncându-l apoi la gunoi și dezinfectându-vă mâinile. Dacă nu au la dispoziție un șervețel, să strănute sau să tușească în cot. Să recomande același lucru și beneficiarilor.
8. Dacă este cazul, să nu scuture lenjeria sau hainele utilizate înainte de spălare pentru a evita riscul de dispersare a virușilor în aer.
9. Pe cât posibil, și cu acordul beneficiarilor, să asigure o aerisire bună a încăperilor în timpul vizitelor ținând un geam deschis. La deschiderea ferestrei pentru aerisire, trebuie să se evite răcelile cauzate de existența unei diferențe mare de temperatură între interior și exterior.
10. Să evite petrecerea unui timp îndelungat în spații aglomerate, chiar dacă poartă corect echipamente de protecție.
11. Partenerii care călătoresc în alte țări vor relua activitatea doar după ce respectă regulile impuse de DSP, în funcție de țara de proveniență și reglementările în vigoare la data întoarcerii. Pentru a sta la curent cu lista zonelor afectate, vă rugăm sa verificați site-ul Institutului National De Sănătate Publică http://www.cnscbt.ro/index.php/liste-zone-afectate-covid-19.
Conform recomandărilor Ministerului Sănătății, în contextul epidemiei de coronavirus în care spitalele pot deveni suprasolicitate, vaccinarea antigripală poate fi utilă pentru că reduce numărul cazurilor complicate de gripă care ar necesita spitalizare, iar pacienții cu COVID-19 pot fi detectați mai eficient. Astfel, unde este posibil și cu recomandarea medicului de familie, beneficiarii pot să facă vaccinul antigripal, pentru a reduce orice risc asociat în perioada aceasta.
Dacă vă confruntați cu anxietate datorită pandemiei, vă rugăm anunțați-ne și vom încerca să vă punem în legătură cu persoane specializate care vă pot sprijini să depășiți aceste momente dificile.
⚠ Beneficiarii The Care Hub (sau familia) au dreptul de a refuza o vizită dacă:
- Starea de sănătate a partenerului prezintă simptome suspecte, iar acest lucru nu a fost transmis beneficiarului (sau familiei) în mod direct înainte cu cel puțin 3 ore de începerea vizitei sau
- Dacă partenerul refuză să poarte mască fără motive întemeiate.
⚠ Vă rugăm anunțați echipa The Care Hub la 031 630 05 06 sau 0720 036 993 ⚠
⚠ dacă beneficiarul (sau persoanele cu care locuiește) nu respectă măsurile de prevenție ⚠
Măsuri generale ale echipei The Care Hub
1. Furnizarea de training și/sau unor materiale informative partenerilor privind transmiterea COVID-19 si folosirea corectă a echipamentului de protecție pentru reducerea riscului de infestare sau transmitere a acestuia, precum și a altor boli infecțioase.
2. Re-amintirea respectării măsurilor de protecție la fiecare vizită, folosind aplicațiile The Care Hub pentru fiecare vizită și/sau SMS (cel putin în cazul partenerilor care nu folosesc aplicația)
3. Dacă un client dorește suspendarea vizitelor pe o perioada determinată pentru a reduce interacțiunile cu alte persoane vom informa imediat partenerul/partenerii alocați și nu vom aplica niciun fel de penalizări.
4. De asemenea, dacă un partener dorește întreruperea vizitelor în perioada aceasta, vom face tot posibilul pentru a realoca vizitele acestuia, fără a penaliza în vreun fel partenerul inițial.
5. Pentru a reduce costul individual al echipamentelor căutăm soluții pentru achiziționarea unor volume mai mari de măști și mănuși de unică folosință al cărui cost va fi adăugat pe viitor la costul serviciilor furnizate. Vom ține la curent clienții imediat ce identificăm o soluție în acest sens.
6. Pentru beneficiarii care locuiesc singuri, echipa The Care Hub va verifica aleatoriu dacă partenerele poartă echipamentul de protecție în mod corespunzător efectuând apeluri video pe whatsapp.
7. Vom încerca pe cât posibil să limităm interacțiunile partenerilor cu mai mulți beneficiari.
8. Evaluarea riscului asociat beneficiarilor în caz de izolare la domiciliu și/sau contact cu un partener suspect de COVID-19.
9. Să desemneze persoanele responsabile cu definirea și actualizarea politicii, precum și a implementării
- Responsabil politică COVID-19 și implementare: Despina Ungureanu
- Responsabil furnizare informații: Oana Floroiu, 031 630 0506
- Număr de contact pentru raportare cazuri: Despina Ungureanu, 0720036993 sau 031 630 0506
Plan de acțiune
1. Dacă un partener are simptome sau a intrat în contact cu cineva confirmat (contact direct) și se îngrijorează că ar putea avea COVID-19
- Partenerul ia legătura cu medicul de familie.
- În funcție de răspunsul acestuia poate apoi să anunțe și DSP sunând la numerele de telefon a DSP Timiș ( 0728 885 727, 0770 850 736 sau 0770 853 397) sau via email la [email protected]
- NOTĂ! Conform legislației, testarea pentru SARS-CoV-2 gratuită se efectuează doar pacienților care au fost contacți direcți și prezintă semne de boală. (Sursa: DSP Timiș)
- Partenerul va informa medicul de familie și/sau DSP că lucrează ca îngrijitor la domiciliu și dacă a purtat sau nu echipamentul de protecție în timpul livrării serviciilor, pentru a-i recomanda dacă poate sau nu să continue activitatea.
- Partenerul va anunța echipa The Care Hub imediat pentru a lua măsurile necesare:
- Informarea beneficiarilor și familiilor acestora despre situația partenerului pentru a decide dacă doresc să continue vizitele sau acestea vor fi suspendate până la trecerea oricărui risc pentru beneficiar
- Cu aprobarea beneficiarului (sau familiei), realocarea vizitelor acelui partener pe o perioada de câteva zile în funcție de evoluția stării de sănătate și/sau a măsurilor propuse de medicul de familie și/sau DSP. Dacă DSP va impune măsura izolării la domiciliu, vizitele partenerului vor fi realocate pe perioada respectivă.
- Dacă la vizitele partenerului în cauză este alocat și alt partener, vom informa și pe acesta de situația de față.
- Dacă partenerul are simptome ușoare și (1) nu a intrat în contact cu cineva pozitiv sau (2) are un test negativ sau (3) medicul de familie a confirmat ca simptomele nu sunt specifice COVID-19, atunci poate relua activitatea după trecerea simptomelor.
2. Dacă un partener este confirmat cu COVID-19
- Partenerul va anunța imediat echipa The Care Hub.
- Partenerul va informa DSP despre contacții din ultimele zilei informând și că lucrează ca îngrijitor la domiciliu.
- NOTA! Aici puteți vedea procedurile DSP în ceea ce privește contacții primari: https://www.dsptimis.ro/data_files/content/prima-pagina/files/metodologie-2020-10-14.pdf
- Respectarea cu strictețe a măsurilor de prevenție atât de către partener cât și de către beneficiar și persoanele care locuiesc cu acesta scade semnificativ riscul de infectare.
- Noi vom informa beneficiarii și familiile acestora discutând de la caz la caz pașii următori pentru continuarea sau suspendarea vizitelor.
- Dacă familia dorește și are resurse pentru a acoperi nevoile beneficiarilor până la revenirea partenerului confirmat, atunci vizitele vor fi suspendate pe perioada respectivă.
- Dacă beneficiarii nu au aparținători în apropiere, vom face tot posibilul să ajutăm cu cumpărături, plăți sau alte servicii esențiale pe perioada în care nu au loc vizitele partenerilor confirmați.
- In caz contrar, vom realoca vizitele altei partenere care va fi informată de situația curentă.
3. Dacă un beneficiar sau o persoană cu care locuiește are simptome sau a intrat în contact cu cineva confirmat (contact direct) și se îngrijorează că ar putea avea COVID-19
- Partenerii vor informa echipa The Care Hub dacă observă schimbări în starea de sănătate a beneficiarilor lor sau dacă au informații că aceștia au intrat în contact cu cineva cu simptome.
- Partenerul și/sau echipa The Care Hub va informa familia, medicul de familie, DSP, după caz. Aceștia vor decide care sunt pașii următori (evaluarea beneficiarului fie la telefon de către medicul de familie, fie prin trimiterea unei ambulante, dacă beneficiarul va fi testat sau nu etc.)
- Echipa The Care Hub va informa partenerul/a sau partenerii/ele care efectuează vizite la acel beneficiar și apoi:
- Dacă dorește/doresc să continue colaborarea cu acel beneficiar, atunci vizitele vor continua cu respectarea strictă a măsurilor de protecție.
- Daca nu dorește/doresc să continue colaborarea cu acel beneficiar, atunci căutam alt/ă partener/ă disponibil/ă.
- Daca nu avem alternativă, informăm familia că vom opri vizitele până la însănătoșirea beneficiarului și îi vom pune pe aceștia în legătură cu alte organizații pentru a primi ajutorul necesar (Direcția de asistență socială, alte organizații locale) conform cerințelor și procedurilor legale.
- Dacă o parteneră decide să efectueze vizite la un beneficiar cu simptome sau care a intrat în contact cu cineva cu simptome, vom limita interacțiunile acelui partener cu alți beneficiari.
4. Dacă un beneficiar sau o persoană cu care locuiește este confirmat cu COVID-19
- Clientul va anunța imediat echipa The Care Hub.
- Clientul va informa DSP despre contacții din ultimele zilei informând și că beneficiarul primește servicii de îngrijire la domiciliu.
NOTA! Aici puteți vedea procedurile DSP în ceea ce privește contacții primari: https://www.dsptimis.ro/data_files/content/prima-pagina/files/metodologie-2020-10-14.pdf Respectarea cu strictețe a măsurilor de prevenție atât de către partener cât și de către beneficiar și persoanele care locuiesc cu acesta scade semnificativ riscul de infectare.
- Noi vom informa partenerul/partenerii care efectuează vizite la acel beneficiar.
- Dacă beneficiarul în cauză locuiește singur și nu are aparținători în apropiere care ii pot asigura cele necesare vom aborda una dintre următoarele alternative:
- Dacă DSP ne permite continuarea vizitelor și avem un partener care accepta să furnizeze minimul de servicii necesare, atunci vom continua vizitele pe cât posibil.
- Dacă nu avem legal voie să continuăm vizitele, atunci vom încerca să ajutăm cu orice servicii pe care le putem face noi în afara domiciliului (cumpărături, plăți).
- Pentru serviciile pe care nu le putem efectua noi, vom pune beneficiarul și familia în legătură cu alte organizații care pot prelua aceste servicii (Direcția de asistență socială, alte organizații locale) conform cerințelor și procedurilor legale.
- Vizitele vor fi suspendate (fără penalizări) până la trecerea celor 14 zile de izolare a beneficiarului sau al membrului familiei.
Bibliografie: